michał wiechetek

Podstawowe reguły wpływu społecznego – czyli dlaczego ulegamy, choć tego nie chcemy

Co znajdziesz w szkoleniu?

Dzięki udziałowi w szkoleniu zdobędziesz wiedzę na temat podstawowych reguł wpływu społecznego. Dowiesz się w jakich sytuacjach ulegasz innym pomimo tego, że nie chcesz. Rozwiniesz uważność na sytuacje, w których ktoś próbuje Ci zaproponować coś niekorzystnego. Odkryjesz własne zasoby, ułatwiające Ci radzić sobie w tego typu sytuacjach oraz poznasz efektywny sposób reagowania.

 

 

CZĘŚĆ TEORETYCZNA

Na początku szkolenia zapraszam Cię do wysłuchania krótkiego wykładu na temat sześciu podstawowych reguł wpływu społecznego.

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA

Teraz czas na część praktyczną. Zacznij od zdiagnozowania sytuacji, w których najczęściej ulegasz, choć tak naprawdę tego nie chcesz. Pobierz poniższy plik i wykonaj zadanie, które zostało w nim umieszczone.

Ćwiczenie 1. diagnoza sytuacji

Ćwiczenie 2. dlaczego ulegam?

Następnie przyjrzyj się dokładniej sytuacjom, w których ulegasz lub gdy za sprawą innych coś tracisz. Dzięki poniższemu ćwiczeniu uświadomisz sobie dlaczego tak jest oraz jakie reguły za to odpowiadają:

Ćwiczenie 3. moje mocne strony

A teraz czas na kolejne ćwiczenie. Tym razem będziesz miał/a szansę odkryć swoje mocne strony, zasoby, dzięki którym uwierzysz w siebie i przeciwstawisz się innym w sytuacji niekorzystnej oferty/propozycji.

Ćwiczenie 4. karta kontrolna

Radzenie sobie z uleganiem w sytuacji niekorzystnej oferty/propozycji zaczyna się od dobrego zdiagnozowania, że nie jest ona odpowiednia. W tym celu warto zadać sobie kilka pytań i dokładnie przeanalizować tę sytuację. Pomóc Ci w tym może karta kontrolna. Pobierz plik poniżej i wykonaj zawarte w nim ćwiczenie. 

Ćwiczenie 5. Asertywne odmawianie w sytuacji niekorzystnej propozycji

A teraz czas na ostatnią część tego szkolenia. Jeżeli stwierdzisz, że prośba, propozycja lub oferta, którą ktoś do Ciebie kieruje jest niekorzystna warto odpowiednio zareagować. Pomoże Ci w tym asertywność. Pobierz poniższą kartę pracy, aby przećwiczyć formułowanie komunikatu asertywnego.